domingo, 6 de noviembre de 2011

MAR JESHVAN


JESÚS DEIA "JESHVÁN" AL MES DE NOVEMBRE




D'acord amb el Sefer Ietzirá, cada mes de l'any jueu té una lletra de l'alfabet hebreu, un signe del zodíac, una de les dotze tribus d'Israel, un sentit, i un òrgan controlador del cos que li correspon.Jeshvan (o Mar Jeshvan) és el vuitè mes del calendari jueu.A la Bíblia, és cridat el jodesh bul, de la paraula Mabul, "diluvi", que va començar el 17 de Jeshvan i va culminar el 27 del mateix mes de l'any següent. El dia 28 Noaj ofrenà el seu sacrifici a Di-s i Aquest li va prometre no tornar a portar un diluvi sobre la terra per destruir la humanitat, revelant-li després la senyal del pacte amb el món, l'arc de Sant Martí.És l'únic mes que no té dies festius o mitzvot especials. Ens van ensenyar que està "reservat" per al temps del Mashíaj, qui va a inaugurar el tercer Temple en jeshvan.Color: VioletaLletra: maiÉs considerada com la lletra del Mashíaj, de qui està dit: "davant del sol, està el seu nom Ie-non (de la mai)" (salms 72:17). L'arrel verbal mai significa "regnar". Com substantiu significa "l'hereu del tron" (de cap).El mes vuitena és el de l'Mashíaj, ja que 8 vol dir la revelació eterna del sobrenatural (l'estat consumat de la natura rectificada és el secret del número set). Mentre que el "arpa" d'aquest món té set cordes, la del Mashíaj té vuit. Així com 8 transcendeix a 7, 50 (el valor numèric de la lletra mai) transcendeix a 49, que és 7 al quadrat. En aquest món, la mai està doblegada, confinada als límits de la naturalesa. Amb l'arribada del Mashíaj, la mai "s'estira" (la figura de la mai de final de paraula), obrint-se pas a través dels límits de la naturalesa, i baixa "per sota de la línia" cap a les esferes subterrànies de la realitat per revallí la tot abraçadora llum Infinita de Di-s.Mazal: akrav (escorpí)Ensenyen els nostres savis que l'escorpí és el membre més mortífer de la categoria general de criatures verinoses, la figura arquetípica és la serp primordial de l'Edèn. La paraula akrav deriva de akev, "taló, com està dit:" i la teva [la serp] el mossegarà [l'home] al taló "(Gènesi 3:15). Per això el akrav simbolitza la "mossegada" perfecta de la serp en el taló de l'home.En general, el verí de la serp és "calent", en canvi el del escorpí és "fred". El Mashíaj és l'única ànima que pot vèncer, matar i al final reviure a la serp primordial (per trasnformarla en bé).(L'ànima del Mashíaj i el seu estat permanentment conscient, manifesta la rectificació definitiva del "calor", "cremant" només en el seu amor per Di-s i Israel, i també del "fred", el fred absolut a les falses vanitats d'aquest món).Aquest és el secrerto de l'equació numèrica: Mashíaj (358) = Najash (358, la serp).Akrav (372) = Mashíaj (358, najash) més David (14, la mai és la lletra número 14 del alefbet).L'arrel de la paraula jeshvan (jet, shin, mai) es permuten per formar la paraula najash (en jeshvan, la mai està "estirada" i en najash està "doblegada").Tribu: MenasheÉs el fill primogènit de Iosef. Derivant de la paraula "oblidar" (literalment "saltar, alt i fora"), Menashe implica el poder de l'Tzadik (Iosef) de fer-nos oblidar les adversitats, les proves i les tribulacions d'aquest món amb l'arribada del Mashíaj. Amb el poder i el sentit de Menashe, tots els dolors d'aquest món es transformen i converteixen en el plaer de l'era messiànica. Les lletres d'aquest nom es permuten per formar la paraula neshamá, "ànima".Menashe representa el sentit de revelar l'ànima Divina d'Israel. A la Bíblia, Moisès (Moshé) és anomenat Menashe, en agregar-li la mai corresponent a Jeshvan. Està dit de Moisès: "ell ​​és el primer redemptor i ell és l'últim redemptor" (veure Shemot Rabà 4:2; Zohar 1:253 a; Shaar HaPesukim, Vaiejí; Torà Or, al principi de Mishpatim). En la seva primera vida (com "primer redemptor") no va aconseguir el "portal 50 del enteniment" (l'entesa de Di-s Mateix, com si fos, i La seva intenció més profunda de la creació de l'univers). Quan torni com Mashíaj, se li donarà per sempre el "portal 50", la mai de Mashíaj, el secret de Menashe (Moshé-mai). Se'ns ensenya en el Zohar que quan Moisès es va anar d'aquest món per primera vegada va rebre aquest portal 50 i va ser "sepultat" en la Mishná, una altra permutació de Menashe, Moshé-mai. A través de l'estudi de la Mishná (en els temps de l'exili) revelem la neshamá d'Israel i així mereixem la redempció de Moshé-Mashíaj i la revelació per a tots en la terra del "portal 50".Sentit: olfacteÉs el sentit més espiritual, i en hebreu "olorar", reiaj, està emparentat amb ruaj, "esperit".Ensenyen els nostres savis que l'olfacte és l'únic sentit que "gaudeix l'ànima i no el cos" (neshamá - Menashe). És l'únic dels cinc sentits que no va participar del pecat original de l'home al Jardí de l'Eden, i per tant no va ser tacat o impurificat. És el sentit que va salvar al poble jueu en els temps de Mordejai i Ester, que són anomenats Mor veHadas ("mirra i murta", les dues fonts primàries de fragància). Està manifestat explícitament que aquest és el sentit del Mashíaj: "i ell farà olor en el temor de Di-s" - "jutjarà amb l'olfacte" (més que amb la vista o l'oïda, Isaïes 11:3; Sanhedrin 93b).Amb el seu sentit de l'olfacte (el seu ruaj hakodesh, "l'esperit sagrat") el Mashíaj sabrà com connectar cada ànima jueva amb el seu origen Diví, i així identificar la seva tribu a Israel.Controlador: els intestinsLa paraula Dakin (intestins) deriva de DAKA ("minut") o dak ("partícula"). Això implica el poder de desintegrar en parts petites i refinades. En el procés de preparar l'encens en el Temple (l'expressió consumada del sentit de l'olfacte en el servei del temple), un dels ajudants havia de dir una i altra vegada: "mol bé, mol bé" (hadek eitev, eitev hadek) Tots els sacrificis al temple tenen la intenció de produir un "aroma agradable" (reiaj nijoaj) i gratificar el sentit Diví de l'olfacte, que implica la "satisfacció" Divina amb el servei de Ses fills d'Israel en particular i amb La seva creació en general. Els nostres savis interpreten la frase reiaj nijoaj com "Jo estic satisfet (Najat ruaj), perquè he parlat i s'ha complert meva voluntat".Aquesta satisfacció Divina amb l'home i la creació va ser expressada per primera vegada el 28 de Jeshván, quan Noaj va oferir el seu sacrifici a Di-s, i per La seva satisfacció, Di-s prometre a Noaj mai més destruir el món amb un diluvi. Com està explícitament expressat en les lleis de la Torà, l'aroma "agradable" a Di-s és produït pels greixos dels intestins oferts a l'altar i per això se'ls aconsidera controladors del sentit de l'olfacte.

No hay comentarios: