lunes, 23 de febrero de 2009

DOS GERMANS


Fa molt temps, en la regió de Jerusalem, hi vivien dos germans.

Eren llauradors, i conreaven la terra que havien heretat del seu pare.

El germà gran era solter i vivia sol.

El petit estava casat i vivia amb la seva esposa i els seus fills.
Els dos germans llauraven, sembraven i collien junts. I el producte del treball comú era repartit per parts iguals.


... I va arribar el temps de la collita.


Els dos germans van collir el blat i ho van dividir en dos lligats iguals, un per al germà major i l'altre per al menor.


Aquesta nit, el germà menor no podia agafar el son.

Pensava:

"Jo no tinc ni esposa ni fills. No he d'alimentar ni vestir a ningú. El meu germà, en canvi, té la responsabilitat d'una família. És just llavors que compartim les nostres collites en la mateixa proporció? Les seves necessitats són majors que les meves".


A mitjanit es va aixecar, va prendre unes gavelles de blat i les va dur al camp del seu germà. Aquesta mateixa nit tampoc va poder dormir el seu germà, doncs pensava:


"Heus aquí que quan sigui vell els meus fills em cuidaran, però què li succeirà al meu germà? Qui cuidarà de les seves necessitats? No és just que compartim les nostres collites de la mateixa manera".


Així que es va aixecar, va reunir unes gavelles de blat i les va conduir al camp del seu germà, deixant-les allí.


Al matí següent es van aixecar els dos germans i van sortir al camp. Es van sorprendre moltíssim al trobar la mateixa quantitat de gavelles de blat que havien deixat la nit anterior.
Però no van dir res.

A la nit següent va repetir cada germà el que havia fet abans.

I al matí ... novament es van sorprendre: el nombre de gavelles de blat en cada camp no havia variat.

Però en la tercera nit, quan ambdós germans repetien el trasllat del blat es van trobar en el camí. Immediatament van comprendre el que havia ocorregut. Embargats per l'emoció, van deixar el blat i es van abraçar, plorant de gratitud i de felicitat.

La llegenda ens conta que, en el lloc on es van trobar els germans es va construir el Bet Hamikdash, lloc on es reunien tots els germans, el poble d'Israel.

No hay comentarios: